mandag 16. april 2012

Snorking...

Jeg heter Tonje Heimholt. Og jeg er en snorker!

Etter flere år har jeg vært av den oppfatningen av at jeg ikke snorker...Har sagt at jeg snorker bittelitt når jeg er litt tett i nesa..Etter flere år med "tett nese" må jeg innse at det ikke kommer til å gi seg med det første;-)

Dro med elste sønnen inn i debatten. Spurt han om pappa snorker? Nei, mamma snorker! Kanskje svaret på hvorfor minstemann våkner til stadighet og. Nå skal mamma eller minsten få eget rom:-) Jeg blir til og med beskyldt for å snorke i våken tilstand..Bestrider det på det sterkeste..Har våkna av det en gang eller to men kan umulig være våken når jeg snorker..Så galt kan det ikke være:-) Etter litt research har jeg kommet frem til at jeg lider av Sosial snorking. " Ved sosial snorking er personens omgivelser, som lider av snorking mens personen selv ikke føler noe ubehag eller problemer med det".

Et kjerringråd mot å snorking er at man kan smatte.

Når noen setter i gang med snorking kan den som hører på smatte høyt slik at det nesten blir ekko i rommet. Dette vil kurere snorking. Snorking er da ikke lenger noe problem:-) En kommentar jeg fant til dette kjerringrådet: "Det funker overraskende bra, men kun mens jeg gjør det. Når jeg slutter, begynner det igjen"  Så kjekt;-)
Et annet tips var at man kan plystre..Mannen må smatte og plystre når jeg snorker. Her blir det liv...ray,ray!:-)

Har snorking noen funksjon??  Kan det tenkes at snorking en gang i fortiden var noe som kunne skremme rovdyr vekk fra den sovende menneskeflokken? Neida, de som har greie på det sier: "Snorking  signaliserer til omverdenen at du er et lett bytte. Man får det gjerne når man begynner å bli litt eldre, feitere og slappere i ganen". Der fikk jeg den!;-)
Villig til å prøve i hvertfall....

Vurderer å teste ut en sånn snakker i søvne app. på telefon..Så får jeg full oversikt over alle aktiviteter på nattestid;-) Det kan bli interessant. Skal komme med et utfyllende innlegg om det seinere:-)

Jeg vet jeg går i søvne. Har vurdert å få en sånn pysj med navn og addresse på. Hvem jeg tilhører liksom. ...Kanskje jeg kan chippes i nakken som pus;-)
Har hatt grind ved trappa oppe, ikke pga av sønnen men pga av meg..Tenkt det kan være lurt når jeg er ute og vandrer...

Ønsker med dette og gi støtte til alle snorkere der ute;-) Dere er ikke alene... Teiper nesa og ønsker dere en god natt;-) Snøft! Snøft!


Til og med mus snorker:-)




2 kommentarer:

  1. Hvis ikke mannen din ler seg skakkkjørt ( ja her må det da være tre k`er?), så er det andre som gjør det:-) Jørgen og du og familien din rocker!

    SvarSlett
  2. Har bare sett en krusning på overleppa til mannen. Men jobber hardt med saken;-) Jørgen rocker...Vi andre prøver bare å henge med så godt vi kan:-)Lært meg tidlig å le av mine egne vitser og familien min;-)

    SvarSlett