tirsdag 4. september 2012

Jeg skal lure dem jeg...

Prøvde å sjekke inn online på Ryanair sine fabelaktige nettsider i går;-) Ekstremt serviceminded selskap vi snakker om her;-) En jungel av skjulte avgifter og regler.



Har ikke flydd med de før. Begynner å se hvorfor. Men nå skal jeg snart til pers. Får det man betaler for sies det. Men ender snart opp med noe som kunne tilsvare business class på SAS her:-) Søkt litt opp om selskapet og flyvere i samme selskap advarer mot å fly dem... Turte rett og slett ikke å lese mer jeg. Er livredd for å ikke få med meg denne turen. Er heller lykkelig uviten om at dette er risky business. Har ikke satt mine bein i flyet engang og har allerede problemer... Så til selve online innsjekk da...Hadde visst endra navn siden sist. Noen i reisefølget som bestilte trodde jeg hadde tatt mannen navn. Noe som ikke er så uvanlig. Men ikke jeg...Så for å bli kvitt mitt nye navn må jeg nå betale en ekstra avgift på 110 Euro eller 160 Euro. Får jo ikke reise under falskt navn såklart. Regna med at siden jeg har vært treg til å legge til mannens etternavn kom til å bite meg i rompa en dag;-) Dagen er kommet!:-) Straffen er på 160 Euro hvis jeg skulle være så frekk og prøve å ordne det på flyplassen. Koster mindre med ny billett. I går svartna det nesten for meg mens jeg leste i jungelen av avgifter og fant ut at jeg bare fikk med 10 kilo håndbagasje.
Hvordan skal jeg greie å reise på tur med kun 10 kilo håndbagasje?! Bare hårsprayen min veier et par kilo:-) Og den får jeg ikke lov til å ha med engang... Reiser jo ikke en meter uten hårspray. Dette hadde ikke en Real Houswife funnet seg i;-) Shakira sveisen kommer ikke av seg selv for å si det sånn;-) Og for å ikke snakke om klær. Så enden på visa er at jeg må ha på meg så mange klær som mulig. Flere lag. Fra innerst til truser til jakker. Skal kle meg som Michelin mannen. Skal ikke få et rødt øre til av meg.  Har tatt på meg for å vise en liten demonstrasjon for dere. Ser dere håndbagasjen? Er så liten at en trenger lupe...


Ingenting overlatt til tilfeldighetene. Får ikke bestemt meg for hvem jakke jeg vil ha med meg. Så tar med alle syv. Skal lure Ryanair jeg!;-) Selv om jeg blir like brei som lang er det nok jeg som ler sist.!;-)
Håper vann ikke koster så mye om bord, for svetter som en gris. Men en hver gris tåler å bli litt dehydrert.
Er ikke gjerrig men her går det på prinsippene løs. Har gjort det samme med buksene. Under her har jeg på meg en shorts og en piratbukse. Og kunne ikke drømme om å reise uten kosebuksa...En fordel er hvis vi styrter så vil jeg lande mykt uten en skramme. Greier nesten ikke å bevege meg. Må nok bestille ekstra bagasje hjem. Må bare huske å bestille før vi reiser for da slipper vi unna med kun 40 Euro. Men skulle jeg være så idiotisk å prøve å fikse det på flyplassen skal de ha 150 Euro. Heia Ryanair! Blir tvunget til å pakke fornuftig. men hvor fornuftig skal man bli da?! Kan ikke ha med meg en tannkrem engang. Så nå må jeg ut å handle alt i miniatyr. Miniatyr tannkrem, hårspray og en bitteliten miniatyr koffert å ha det i;-) Misliker miniatyrting. Får meg til å føle meg som en dverg;-)
Og jeg er ingen fornuftig pakker. Har ikke satt mine bein på et Ryanair fly enda engang...Så skal lage et lite opprør ombord. Skal rote skikkelig med spyposene. Kanskje til og med rive bunnen ut av dem. Barnslig ja..Men det gir meg en barnslig tilfredstillelse også.
Tror mannen gleder seg spesielt til å lufte the Real Housewife på tur. Det første vi skal gjøre når vi kommer frem er ut å kjøpe hårspray og han må være med;-) Neste gang bestiller jeg. Går for det flyselskapet med høyest bagasjegrense.

Begynner å kjenne at jeg gleder meg litt til tur nå:-) Tørker svette med den syvende jakka og synes jeg har vært skikkelig lur nå;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar