mandag 1. juli 2013

Potensielt livmorfremfall på gang...

La meg få presentere Gerd Hilde, en dame i sin beste alder...
Småfrekk er hun. Litt kortfattet bakgrunnsinformasjon: Bestilt perler på eBay der jeg betalte mer for frakt enn selve perlene. Skrev om dette i et innlegg.  Får ikke flust av kommentarer på bloggsiden min for å si det mildt;-) Så ble litt nyskjerrig når følgende melding tikket inn:
 
Svarer selvfølgelig så høflig jeg bare greier...Holdt hardt. Drøfter dette med mannen. Lite visste jeg at det var selveste Gerd Hilde jeg diskuterte det med! Trodde det var et par andre kandidater som tulla med meg men. Tenkte at denne damen må jeg Google. Fant ut etter litt research at jeg hadde en venn på Facebook som hadde en venn som het Gerd Hilde. Men anså det var utenkelig at hun hadde kommentert noe som helst... Tenkte jeg skulle vise den frekka, så jeg brukte påfølgende lørdagskveld til å lime sko. Hele kvelden! Fikk nesten ikke i meg en dråpe rødvin heller pga press på å bli ferdig med skoa. Hadde Gerd Hilde`s skarpe tunge i bakhodet hele veien;-). Etter neste melding fra Gerd Hilde dukket opp så tenkte jeg at denne damen må gjøre det stort i perlingen. Må jo nesten være berømt;-) Men like frekk, egentlig frekkere...
Mannen fikk lest denne høyt og. Og han var også enig at hun var litt frekk. På toppen av det hele flørtet hun helt klart med mannen min;-) Men synes denne korrespondansen var litt underholdene og. Så på fredagskvelden sa jeg til mannen at jeg får gå inn å sjekke om jeg har fått noen nye kommentarer fra Gerd Hilde... Så da en liten krusning på leppa til mannen. DA skjønte jeg det...Jøss, den satt langt inne for meg...Så er nesten litt trist å miste Gerd Hilde, for vi hadde en fin greie på gang;-) Du vil bli savnet og hevnet Gerd Hilde, med bloggen som mitt vitne!;-) Trodde jeg hadde fått meg en frenemy;-) Så hvis mannen blir den eneste leseren av bloggen kan vi holde det gående lenge med fiffige innspill fra den kanten. Snakk om å leve i egen boble;-)
Andre jeg lurer på om jeg skal hevne meg på er en interiørbutikk. Uten og nevne navn, men de har noen gode salg innimellom. Spesielt sommersalg...Selger alt fra sengetøy, gardiner, puter og nips. *** interiør...Har kjøpt en persienne på salg der. Tok måla på øyemål. Blingsa selvfølgelig. Så gikk for å bytte for andre gang. Beklaga at jeg var litt dårlig med måla. Tenkte jeg skulle skylde på ekstreme skeive hornhinner, men kom fort på andre tanker når hun sa at hun skulle ha 200 kroner av meg. Den var på salg og jeg skulle bytte til en rimligere persienne enn den jeg allerede hadde. Og nei det gikk ikke sier damen. Klokka var da 19.20 og jeg følte meg ikke spesielt opplagt. Ble bråskarp og sa hva jeg mente om policyen og servicen. Skulle jeg bytte til en vare som var mindre verdt enn den jeg allerede hadde og så i tillegg betale full pris!! Det jeg skulle gjort var å "miste" kvitteringen og få en tilgodelapp. Vurderte der og da og stappe hele kvitteringen i munn og svelge den og si at jeg dessverre hadde misten den. Da hadde hun nok blitt så skremt at jeg hadde fått alt jeg hadde pekt på. Men her gikk det på prinsippene løs. Jeg ombestemte meg fort. Var ikke interessert i å betale et rødt øre mer for den persiennen. Tar med meg persienne jeg allerede har jeg. Sitter heller igjen med en persienne jeg ikke trenger enn å bli rundlurt av en sjarmløs kassadame. Og nei du det gikk ikke heller. For hun hadde fått registrert den hersen persienne som returvare på kassa allerede. Da gikk det helt i ball for dama. Nå stod hun med tre forskjellige kvitteringer igjen og jeg som nekta å betale noe mer og skulle ha med meg persienna jeg ikke kan bruke til noe igjen. Nei da var damen nesten på gråten. Hun fikk ikke kassa til å gå opp. Hennes forslag var at jeg skulle gi henne 200 kr som hun kunne registrere i kassa så skulle hun slå den ut av kassa igjen. Så da hadde de min persienne som gissel og jeg måtte ut på jakt etter en minibank. Damen bak kassa var nesten på gråten over denne floka og begynte å rive seg i håret. Ble bedt om og roe seg ned av en kollega/venn så da føyde jeg meg og gikk på jakt etter en minibank. Men det hjalp ikke stort. Klokka var nå 2000 og de stengte meg inne i butikken. De ringte sjefen sin som bodde i nærheten for å komme å hjelpe med rotet til damen. Mens jeg stod og venta på sjefen med armene i kors og stirra hardt på persienna, stod den frustrerte damen og stirret på det som nå hadde blitt til 4 forskjellige kvitteringer. Var nå så forbanna at jeg turte ikke å si noe mer. Den persienna var nå blitt veldig viktig for meg. Skal bruke den om jeg skal brekke den på plass. Legger jeg godvilja til funker det for meg...
Lurte på om jeg skulle rause ned noen stabler med puter på vei ut av butikken kl 20.15 med den samme persienne jeg kom med...Hvem har rett i denne situasjonen? Kunden eller den "ultasjarmerende" kassadama? Var ikke så sjarmerende selv der et øyeblikk...

Presenterer helga i bilder. Har jo lovt å begrense innlegga litt...
Drit i det. Skriver så mye jeg vil jeg;-)
Har tatt meg i å prøve å "selge" barna mine til potensielle barnevakter i helga. Spesielt minsten;-) Samtidig som jeg springer etter han og roper nei hører jeg meg si: "Han blir jo bare lettere og lettere å passe!"  Skal holde hardt å "selge", men slenger på at han har jo blitt så glad i å se på barnetv og nå. Glad i mat er han og, så er jo bare å dytte til han et rundstykke nå og da:-) Og så er han glad i å støvsuge. Men i og med at han ikke var noen lagspiller på dette tidspunktet hørte jeg at jeg begynte å bli desperat.. Og jeg slang på at han oppfører seg jo mye bedre når mannen og jeg ikke er tilstede;-) Reiste hjem uten og dra i land noen barnevakt avtaler;-)
Hadde en fridag i dag som skulle brukes nyttig. Siden jeg først nå har oppdaget WiMP sin fortreffelighet kobla jeg meg opp på mannen øreklokker og satt i gang med å luke. Valget av øreklokker var ikke tilfeldig siden jeg svetter som en gris. Regner med at Gerd Hilde ikke er så nøye på det;-) Til "vill vakker og våt". Etter en times luking som ikke synes engang, så ble jeg så forbanna at jeg helte en flaske med ublanda eddik på grusen.
Lukter nå bra eddik i innkjørselen. Gikk løs på plenklipping i stede. Er selvfølgelig illustrert med bilder...Og jeg lurer på hvorfor telefonen min har sprengt kapasietet...

Og dytta rundt på en full henger og røska opp i hagen til jeg holdt på å spy. Mens jeg funderte på hva som skal til for å løfte på seg et livmorfremfall;-) Tror jeg i hvertfall kjente at den ene eggstokken løsna;-) Ja, dere hørte riktig... Vet at mange av dere grøsser over ordet livmor;-)  Så da slår jeg et slag for dem:-) LIVMOR!;-) Men til opplysning har jeg en spenstig livmor enda;-) Men greide ikke å løfte armene over hodet for å vaske håret her i stad. Men bare jeg greier å løfte champagneglasset til helga og livmora holder seg på plass skal jeg være fornøyd jeg;-)

1 kommentar:

  1. Testing, testing.... Jeg er nok av de priviligerte som får lov å publisere ting her :)

    SvarSlett