fredag 22. november 2013

The Real Housewife of Hovenga har sitt eksklusive julebord i dag...

Noe helt utrolig har skjedd. Jeg er hjemme alene i kveld! Heeelt alene. Hva skal jeg gjøre med det? Har ikke skjedd på over 4 år..Svigers ville ha barna. Og jeg blånekta ikke akkurat. Vi begynte å pakke i rekordfart. Her er en i sving.

Skulle egentlig ha julebordsforberedeler til morgensdagens julebord med mannens jobb i kveld. Men med denne bonus aftenen så kjører jeg The Real Housewife`s julebord i kveld. Helt alene. Skal ikke jeg være med sa mannen litt forundra. Mulig jeg må ha med mannen på et og. Han er jo en stor del av dette eventyret;-) Jeg slapp av mannen i byen for han skulle på vift med noen kompiser. Kom hjem til tomt hus. Satt på høy musikk og spretta en fyrrig italiener. Helt alene og planen er nå er å liveblogge fra julebordet mitt;-) Før festen kan ta helt av så bør jeg ha et lite tilbakeblikk på uka som har vært. Men det må bli lite for her skal det festes:-) Hvis det går 4 år til neste gang så skal jeg slå ut håret litt i kveld..Avslutta forrige helg med det jeg kalte julebord nr 1. Tok et selvportrett som jeg ikke var så heldig med.

Men har spart det beste til slutt. Dagen derpå uten å fjerne sminke. Ser ut som en isa makrell som har fått meg en på tryne.
Fikk vaske bort restene fra festen og ut på tur. Mannen prøvde å få meg til å tippe rundt her. Skulle visst kjøre meg litt...Har tatt meg bedre ut;-)

Jeg hylte og tenkte hardt på de godt innøvde knipeøvelsene mine skulle endelig komme til nytte. Forsatte i god stil med sønnen som skulle i bursdag å kle seg ut som favorittdyret sitt. Valget falt sjokkerende nok på rev ( kalt The Fox her i huset) Jeg hadde sydd reveører. Kan se det likner på mye annet enn reveører men 6 åringen var fornøyd. Her poserer han som den største selvfølge.

Uka gikk så unna at jeg visste ikke at det var onsdag før en kollega minte meg på det..Påstod hardnakka at det var tirsdag. Gleden var stor når jeg bare hadde en arbeidsdag igjen og det var på toppen av det hele en kortvakt. Sier selvfølgelig ikke til familien min at jeg slutter av tidlig en dag...Da har jeg en hel time for meg selv til å gjøre bare det jeg har lyst til. Vurderte sterkt å la være å si jeg hadde fri på fredagen og. Men en strek i regninga var at mannen startet seinere på jobb i dag pga av en tannlege time. Vanskelig å komme seg unna med at jeg gikk i morgenkåpa til kl 830 da:-)
Vi har bokka barnevakt til i morgen og. Ungene kommer bare hjem om et par timer før de skal videre på nye overnattingseventyr. Trodde det var klipt når den samme barnevakten var på middag hos oss på onsdag og mannen hadde laga laks med cayennepepper. Sa jo selvfølgelig ikke noe til ungene om det. Den ene satt i gang med å hyle. Men det var den matglade av de så han bare fortsatte å spise, pælme vann og hyle. Han vurderte aldri og slutte å spise pusssig nok:-) Og så satt den andre ungen igang. Sympati gråt. Han er den gode skuespillerne av de. Så der satt vi og nøt et bedre måltid mens ungene hylte om kapp. Prøvde pent å forklare barnevakten av det var vanligvis ikke var så vilt rundt bordet i frykt for at hun skulle trekke seg. Men hun går på med krum nakke:-)  Og smekke er for pyser...

På tross av fri i dag har jeg hatt en litt hårete dag. Krangla med kassadama på Coop Prix. Skulle pakke varer og oppdaget at jeg hadde fått med meg bakepapir. Ikke min den der sier jeg til kassadama. Den kom med dine varer sa hun bryskt. Jeg : "Ja men jeg skal ikke ha den" Ja men du har betalt for den sier damen eller jentungen. Ja men det driter jeg i sa jeg, skal fremdeles ikke ha den. Hun sukka tungt og gav meg 20 kroner tilbake. Hadde raida kassa hennes for mindre akkurat da...Og på vei til skolen for å hente 6 åringen måtte jeg vise fingern til en traktor...Var helt nødvendig der og da. Prøver å bli mildere i trafikken, men noen ganger er det bare eneste passende respons...Kom hjem og holdt på å skli av dolokket. Det har løsna i feste.

Mannen mener at jeg sitter for urolig på do. WTF? Jeg har touch and go teknikk der. Havnet i en snedig diskusjon om dolokket. Mannen strammer motvillig dolokket. Livredd for å ramle i do når jeg er hjemme alene og drikker vin. Er jo tross alt på julebord og alt kan skje;-) Mannen lurer nå på om det er noen butikker vi kan handle i fremtiden. Ja vi har da alltids polet og apoteket. Bare et apotek jeg ikke handler i:-)

På dette julebordet skal jeg på ingen måte mane til moderasjon. Jeg skåler med pus og er helt i vater:-) Nå er klokka halv ti og jeg har holdt to taler allerede. De var knakende gode begge to om jeg skal si det sjøl;-) Slett ikke trist å sitte alene og drikke når man gjør det hvert fjerde år.  Nå skal jeg ha nachspiel med liming av sko og prøvesminking til i morgen. 

Har bare et problem med de selvproduserte skoa. De tåler dårlig mye flying i trapper. I morgen må jeg gå en stor trapp for å komme på do. Så da kommer nok mine knipeøvelser til nytte igjen. Må ha tidenes festblære i morgen! Det er det eneste som må klaffe i morgen. For nå skal julebordskoa til pers. Er jo laget for denne sesongen og er helt klart sesongvare...
Mannen har også denne uka kommet hjem lett opprømt med nye bartehistorier. Har visst fått enormt økt oppmerksomhet pga den barten;-) Og den barten er på vift i dag av alle ting. Bare å drikke på for min del..Slapp han av i byen med formaning om ikke å vifte så med den barten. Og rusa litt på han med bilen for å understreke at jeg mente alvor;-) Tune inn for nye bartehistorier neste gang;-) Hørt av mannen i dag: "Tror jeg må utvide den movember litt jeg..." Hmm...Kjenner at jeg har kommet på julebord stadie 4. Det vil si litt kranglevoren;-) Et julebord har 5 hovedstadier i mine øyne.
  • Stadie 1: Ankommer årets festlokale. Veksler høflighetsfraser. Prøver desperat å finne seg en plass ved det kule bordet. Litt flakkende i blikket på dette stadiet. 
  • Stadie 2: Er den rosa sangen i fokus. Kommer gjerne som sang nr 3 i sangheftet. De to foregående har man gjerne bare mima til. Men den rosa sangen så synger man som man skulle ha laga sangen sjæl. 
  • Stadie 3: Går jeg oftest rundt og leiter etter veska mi og går glipp av stadie 4 der enkelte ofte blir litt krangevorne. Jeg leter etter de boblene jeg har smugla inn. Finner veska oftes på do. 
  • Stadie 5. I lys av stadie 4 så ser jeg på meg selv som den fødte fredsmekler;-) Kan gjerne i dette stadiet dra noen gamle krigshistorier. Det er i dette stadiet mannen sier vi skal hjem. Da får han kjeft for at han har bestilt drosje mens jeg er i mitt ess. Men har da glemt at jeg selv allerede bestilte drosje i stadie 3. 
Er det noe rart jeg gleder meg til denne sesongen vi er midt oppi. Er jo en vakker tid på året til å vise hva man er laga av... Så med dette ønsker jeg dere lykke til med deres julebord. Skulle ønske jeg kunne få med meg alle. Hvis noe av dette er uleselig kan det komme av at jeg nå befinner meg på stadie 3 til 4;-)  Men nå skal jeg ha sjefens skål her. Og etter det så er det dans til


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar