tirsdag 14. januar 2014

Innlegg nr 221...

Et tegn på at jula er over er at søppledunken er full og vi må ta de med på tur. Kanskje kommer vi til en søppledunk nær deg snart..
Og jeg er som mange andre. Siden vi er i januar...skal det taes rev i seilene.


Har nevnt på 5 : 2 dietten ved et tidligere innlegg. Men etter en uke på jobb så driver nesten alle med det. Eller vurdere det... Jeg er en av de som driver med det. Skal nå påta meg ansvaret å være forsøksperson for dette:-) Har hatt et par sporadiske fastedager tidligere. Hvorfor de ble sporadiske er ikke godt å si..Til og med mannen er med nå. Så med en mann på laget ble det orden her. Han hadd vært med i 5 min så etter 10 minutter hadde vi batteri i kjøkkenvekta vår og to kokebøker.

Litt som menn som må ha riktig verktøy tror jeg..

Her er frokosten...
Og her er lunchen...

Dere kjenner nok nå at dere ikke kan vente med å ta fatt på dette tenker jeg;-) Det jeg har merka er at luktesansen blir ekstremt skjerpa. Mandag så kjente jeg en deilig kjøttlukt kom sivende. Og reiste meg opp og gikk målbevisst til kjøkkenen på jakt etter denne vidundelige lukten. Det var bare mannen som hadde gitt kattene våre mat. Og de vil ikke dele.

Mannen roper ute fra stua: "Du smaker vel ikke??!!" Han har høye tanker om meg den mannen skjønner jeg... Og her er det en som har gasset seg i de herligste retter...

Og her er en som sløser med helt brukbar mat. Blir bedt om å spise maten sin..Men når du blir møtt av det her er det noe rart en blir redd...



Men så langt så vel. Etter en uke med innlagt fastedager på mandag og torsdag så er jeg igang.
Fredag så skulle jeg på NORDAF(Norsk dagkirurgisk forum) frem til lørdag. Da var det tid for å gasse seg med dette..
Og dette..


 Og litt mer av dette

 Og litt sjokkerende fant jeg ut at jeg kanskje aldri har hatt et hotellrom alene.

 Er det noe rart det ble stas.


Og Jan Eggum kom og. Synes jeg fikk tatt et brukbart bilde av han jeg;-)





Bestemte meg at han skulle jeg ta en selfies med han seinere...Men tilfeldighetene ville ikke ha det til det. Jeg som nesten har telefonen limt til hofta hadde det selvfølgelig ikke når jeg ramla over Eggum i lobbyen.
Så dette ble kveldens eneste selfies.
La oss for enkelheten skyld si at Eggum sitter ved siden av meg...
Men fikk da prata med han og hilst formelt på han. Mer vil jeg ikke si om den saken. Nevnte på det til mannen. Mannen: "Hva sa du til han da?!"  Jeg: "Nei det vil jeg ikke si!:-)"  Mannen litt oppgitt: "Er det nå sånn at vi ikke kan på Eggum konsert mer..?!" Joda, men vi bør ikke sitte på første rad;-) Men møtte mange andre interessante folk og fikk med meg mye inspirasjon hjem. Sørga for at makkern min tok notater og tok med seg info om den teknologien hjem igjen...
Etter boblene kom lørdagsmorgen med nye forelesninger. Helt om natten og tilstede på dagen. Etter å ha spydd ut uanstendige mengder med Facebook oppdateringer var det på tide å sette snuta hjemover...Prisa meg lykkelig at jeg ikke skulle reise via flyplassere m.m  på vei hjem. Men som noen påpekte var vel ikke dette så mye bedre.

Mandag morgen var det på`an igjen som Eggum ville sagt;-)

Så en liten situasjonsrapport på den 5:2 dietten. Hadde det ikke vært for mannen min så hadde jeg nok juksa hver gang. Men forplikter litt det da. Og så har jeg et veddemål som jeg skal vinne til sommeren..Ikke bare skal jeg vinne, men skal gruse:-) Og trøster meg litt med dette når det går trått..


Viser seg at jeg trenger mye trøst for tiden. Og i følge mannen er jeg ekstremt dårlig på det..Så har nå utfordra han til en duell. En IQ test fra Mensa..Jeg må lære meg å holde kjeft altså..
I dag har jeg vært hjemme med en syk gutt. Vi hadde en time på Øre- nese -hals poliklinikken for høretest i dag. Trodde jeg var lur og skulle gå for positiv forsterkning. Gikk med øreklokker i en time for å inspirere minsten til å gjennomføre testen og kanskje prøve selv...


Gikk på med krum nakke siden dette var andre forsøk med testing...Endte med at jeg takka for iherdig innsats av ansatte ved ØNH poliklinikken. Men denne poden ville under ingen omstendigheter la seg teste. Og det ble jo godt belønnet...

Og ØNH legen flira når han oppdaget at gutten var mer sint enn lei seg..Og jeg var fristet til å si at vi kommer tilbake til nytt forsøk når han er 14 år...Mannen nekta å møte meg på ØNH poliklinikken selv om han jobba i etasjen over. Kom fra han: "Dette her har jeg ikke troa på!" Ikke tok slampen telefon heller når jeg ringte han...
Resten av dagen har jeg gjort noe av det kjedeligste jeg vet om. Kjøre med småbiler.


Sikkert litt politisk ukorrekt. Men å sladde på et teppe, leke krasjeleker, at bilen plutselig får superkrefter m.m er ikke noe for meg. Ligger på samme plassen hele tiden så minsten må kjøre over meg. Se mamma er en hval midt i veibanen..Funker for meg...Og får alltid tildelt den kjedeligste bilen. Nei takke meg til Lego og gå på jobb... Men det positive er at jeg har fått stappa i meg minst 4000 kalorier i dag slik at den fastedagen i går ikke var forgjeves;-) Og etter 2 netter med 5 stykk i senga vår (en 4 beint) så satser jeg på at resten av uka blir full av gode prinsipper... Så det er bare å se til Hovenga for foreldre råd;-) Skal ikke svikte... For jeg tar gjerne i bruk skitne triks..


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar